1.3. Gjuhët e kompjuterit

Gjuhët e kompjuterit ndahen në tre lloje dhe ato janë:

  1. Gjuha makinë
  • Gjuha e vetme të cilën mund të kuptojë kompjuteri.
  • Varet nga dizenjimi i hardware-it (Machine-dependent)
  • Përbëhet nga bashkësi numrash (0 dhe 1)
  • E udhëzon kompjuterin të kryejë veprime elementare
  • Kryen një veprim në një kohë
  • E vështirë për t’u mësuar nga njerëzit

      2.Gjuha assembler

  • Përbëhet nga fjalë anglisht që përfaqësojnë veprimet elementare llogaritëse
  • Më e lehtë për t’u mësuar
  • E pakuptueshme për kompjuterin
  • Kërkon program përkthyes (assembler) për t’a konvertuar në gjuhë makine.
  • Kërkon shumë instruksione për kryerjen e veprimeve të thjeshta.

Shembull i mbledhjes së dy numrave në assembler :

LOAD A

ADD   B

STORE C

3. Gjuhët e nivelit të lartë

  • E ngjashme me anglishten e përditshme, përdor edhe simbole matematikore.
  • Kërkon vetëm një instruksion për kryerjen e veprimeve të thjeshta në krahasim me gjuhën assembler.
  • Psh: C = A + B;
  • Kërkon program përkthyes

kompilator  –  Program që përkthen gjuhën e nivelit të lartë në gjuhë makine (ose ndryshe krijon kodin objekt).
interpretues –  Është një program i cili i ekzekuton direkt instruksionet e shkruar në gjuhë të nivelit të lartë, pa i kompiluar ato paraprakisht në një program të gjuhës makinë.

Gjuhë të tjera të nivelit të lartë:

  •     ActionScript
  •     Ada
  •     Assembly
  •     Augeas
  •     Autoconf
  •     Automake
  •     AWK
  •     BlitzMax
  •     Boo
  •     Brainfuck
  •     Brainfuck++
  •     C
  •     C#
  •     C++
  •     C/C++
  •     ChaiScript
  •     Classic Basic
  •     ClearSilver
  •     Clojure
  •     CMake
  •     CoffeeScript
  •     coq
  •     CSS
  •     CUDA
  •     D
  •     DCL
  •     DOS batch script
  •     DTX for TeX/LaTeX
  •     Dylan
  •     Ebuild
  •     eC
  •     Eiffel
  •     Emacs Lisp
  •     Erlang
  •     Exheres
  •     F#
  •     Factor
  •     Forth
  •     Fortran (Fixed-format)
  •     Fortran (Free-format)
  •     genie
  •     Go
  •     Groovy
  •     Haml
  •     Haskell
  •     HaXe
  •     HTML
  •     IDL/PV-WAVE/GDL
  •     Jam
  •     Java
  •     JavaScript
  •     Limbo
  •     Lisp
  •     Logtalk
  •     Lua
  •     Make
  •     Matlab
  •     MetaFont
  •     MetaPost
  •     Modula-2
  •     Modula-3
  •     MXML
  •     Nix
  •     NSIS
  •     Oberon
  •     Objective-C
  •     Objective Caml
  •     Objective-J
  •     Octave
  •     OpenGL Shading
  •     Pascal
  •     Perl
  •     PHP
  •     Pike
  •     Prolog
  •     Puppet
  •     Python
  •     QML
  •     R
  •     Racket
  •     REBOL
  •     Rexx
  •     Ruby
  •     Scala
  •     Scheme
  •     Scilab
  •     shell script
  •     Smalltalk
  •     SQL
  •     Stratego
  •     Structured Basic
  •     Tcl
  •     TeX/LaTeX
  •     Vala
  •     VHDL
  •     Vim Script
  •     Visual Basic
  •     XAML
  •     XML
  •     XML Schema
  •     XSL Transformation

  • 262 Posts
  • 0 Comments
Fiordi është kryeredaktor i Informatriks. Ai është i hapur për çdo sugjerim, ide apo thashethem që mund të keni.